At tale om oplevelser med grænseoverskridende adfærd kan være svært. Med Wi hotline har medarbejderne altid mulighed for at tale med en ekstern uvildig fagperson. En god fortrolig samtale kan være afgørende for, at situationer ikke udvikler sig og bliver til egentlige sager.
Måske har man behov for blot at lette sit hjerte. Måske har man brug for sparring og vejledning i forhold til, hvilke handlemuligheder man har. Mange situationer vil medarbejderen selv kunne håndtere med den rette vejledning og støtte.
Hvis vi skal kunne håndtere og forebygge oplevelser med grænseoverskridende adfærd, så skal vi tage højde for, at det kan være vanskeligt for de berørte at tale højt om det, de har oplevet. Virksomheder skal derfor altid sørge for at have flere kanaler, som man kan henvende sig til, hvis man har oplevet noget, der er svært. Ofte er det en hjælp for den ansatte, hvis én af kanalerne er ekstern, hvor man kan bevare sin anonymitet og fortrolighed.
Spørgsmål en medarbejder kunne have brug for sparring omkring kunne være:
Wi hotlinen fungerer således:
BEMÆRK:
Wi vil aldrig gå konkret ind i en sag eller komme med en vurdering af en hændelse.